zaterdag 7 juli 2012

25 juni - 1 juli 2012

Maandag (25-6)
Bewolkt. Misschien komt er regen. Af en toe voel ik al een druppeltje.
Corrie en Hennie gaan boodschappen doen in het dorp.
Gisteravond een lange zit bij de voetbal. De wedstrijd werd pas na het nemen van strafschoppen beslist. Italië gaat door en speelt deze week tegen Duitsland in de halve finale. De 2e halve finale is Spanje-Portugal.
Corrie en Hennie komen zonder boodschappen terug omdat de winkels in het dorp op maandag dicht zijn.
Aan het begin van de middag komt het zonnetje weer lekker door. Corrie en Hennie gaan naar het zwembad en ik blij bij de caravan, lezen.
Dinsdag (26-6)
's Ochtends naar een dorpje geweest waarvan we dachten dat er een markt zou zijn. Niet dus! Woensdag is het marktdag daar.
's Middags naar een leuk oud dorpje geweest aan de andere kant van de Rhône, namelijk Malleval. Ook dit dorpje leek wel uitgestorven. Er was vrijwel niemand te bekennen in het dorp. Wel fijn om foto's te maken.
Bij een Carrefour de tank maar weer eens volgegooid. Daar was de literprijs € 1,45. Wát een verschil met Nederland! Op de terugweg nog wat inkopen gedaan bij een soort Action-winkel, de GIFI.
's Avonds géén voetbal.
Woensdag (27-6)
Vandaag is de temperatuur opgelopen naar 30 graden. We hadden besloten om op de camping te blijven en lekker te blijven luieren.
Voor de 2e keer geen geluk met vissen.
Ik heb m'n boek uit.
Vanavond de eerste halve finale van Euro 2012 tussen Spanje en Portugal.
Nog steeds geen WIFI, maar nu wel via een kabeltje internetverbinding te maken bij de bar. Op die manier kon ik nog even de email checken.
Donderdag (28-6)
Spanje won gisteren van Portugal na strafschoppen. Wat mij betreft een verdiende finalist. Het was dus weer een latertje geworden. Het was half 12 toen ik de caravan binnenstapte. Corrie lag al te lezen in bed.
Vandaag weer mooi weer. Opnieuw naar de markt in Peage. Ook de kerk daar bezocht en mooie foto's gemaakt. Tussen de middag heeft Hennie ons getrakteerd op een etentje bij Buffalo Grill. Lekker gegeten en foto's gemaakt van Indianen die in het restaurant (op foto's en schilderijen) aan de wand hingen.
's Avonds op het terras bij de bar de 2e halve finale tussen Duitsland en Italië gekeken. Het werd 2 - 0 voor Italië, dus zij spelen aanstaande zondag de finale tegen Spanje.
Vrijdag (29-6)
Weer een stralend weertje.
Hennie is haar tent aan het opruimen, zij gaat morgen terug naar huis. Voor één nachtje zal ze in het gooi-tentje van Matthijs slapen en dan morgenochtend vertrekken.
Vandaag 2x naar heet zwembad op de camping geweest. Ook met z'n drieën naar het riviertje bij de camping geweest. Daar hebben we mooie stenen gezocht om mee te nemen naar huis. Hennie en Corrie konden het natuurlijk niet laten - nét hun moeder - om even te dompelen in het koude water. Mij niet gezien dus!
Vanavond patat, sla en chipolata-worstjes gegeten. Lekker!
Zaterdag (30-6)
De laatste dag op de camping Le Bontemps.
Hennie is om 9 uur vertrokken van de camping.
Corrie en ik hebben eerst nog de laatste boodschappen gedaan en daarna begonnen met het boeltje op te ruimen. Corrie ging in de caravan aan de slag en ik deed de voortent. Het was een warm klusje, het zweet brak ons aan alle kanten uit. Daarom na gedane arbeid het zwembad opgezocht om op te frissen. Vanavond eten we pasta met tonijn. Eet smakelijk!
Zondag (1-7)
Om vijf over 10 vertrokken we, na wat strubbelingen met de campingcheques, uiteindelijk van de camping. Vannacht en de vroege ochtend was er veel regen gevallen. Gelukkig was het droog toen we laatste spullen gingen opruimen en de caravan aankoppelden. Tot ver voorbij Lyon veel regen en onweer, dus voorzichtig rijden. Pas 's middags weer droog en oplopende temperaturen. De reis gaat voorspoedig en we vinden een camping om te overnachten aan de oevers van de Moezel in Villey le Sec.
's Avonds de finale van Euro 2012 gekeken op de camping. Spanje wint verdiend (misschien een beetje geflatteerd) met 4-0 van Italië. Sneu voor de Italianen die een goed toernooi hebben gespeeld en op mij een verrassende indruk maakten.
Morgen weer thuis. Ook fijn!