zaterdag 7 juli 2012

18 juni - 24 juni 2012

Maandag (18-6)
Drukkend warm vandaag. Misschien onweer?
Naar Vienne voor een toeristische route door de stad. Al met al viel dat wel een beetje tegen. Vienne is geen mooie stad. Maar een paar bijzondere dingen gezien.
Bij de Intermarche in Vienne boodschappen gedaan en op de terugweg naar de camping ook nog gestopt bij de Aldi om de rest van de boodschappen te halen.
Dinsdag (19-6)
Bewolkt vandaag, maar de temperatuur is goed.
Marktdag, net als thuis. We zijn iets zuidelijker gereden met de auto. Daar eerst een markt bezocht. Nou ja, markt? Vijf kraampjes en dat was het dan wel. Een tegenvaller dus! Daarna 3 verschillende campings in de buurt bekeken voor eventueel een volgende vakantie. In één van die dorpen een kunstwerk (Palais Ideal) bezocht dat door de plaatselijke postbode ("le facteur") destijds - begin 1900 - eigenhandig met stenen en kiezels uit de omgeving en karrenvrachten cement is gebouwd. Een prachtig, indrukwekkend bouwwerk. Ook van het familiegraf had deze postbode een fraai kunstwerk gemaakt. De terugweg naar de camping ging dit keer niet helemaal gladjes. Af en toe waren we de weg kwijt omdat we verschillende afslagen niet konden vinden. Het blijft Frankrijk natuurlijk ;-)
Woensdag (20-6)
Gisteravond begon het te regenen en het is niet meer gestopt afgelopen nacht. We hebben geen onweer gehoord. Overlast hadden we er niet van, maar het koelde wel af zodat Corrie gisteravond in de caravan ging zitten. Ik zat in de voortent de film Kuifje te bekijken op de laptop.
Vanmorgen doet het zonnetje weer z'n best. Nog wel een beetje bewolking. Vandaag een dagje camping.
Donderdag (21-6)
Naar de markt geweest . Het was wel even zoeken maar toen we de auto bij het station hadden geparkeerd en met de hulp van een Franse vrouw bereikten we de markt. Bij de eerste de beste kraam slaagde ik voor een nieuwe schoudertas. Mijn vaderdag-kado!
's Middags komt Hennie aan op de camping. Kort daarna begint het te regenen en onweren. Tijdens een fikse regen- en onweersbui hebben we de tent van Hennie opgezet. Bij een volgende bui kwamen er zelfs hagelstenen naar beneden en stopte het met "zachtjes" regenen. Ondanks dat bleef de temperatuur best goed. Dat is toch een heel verschil met thuis, waar het na dergelijke buien gelijk een stuk frisser wordt.
Vrijdag (22-6)
Na de stortbuien van gistermiddag was het vandaag een mooie dag met veel zon. De temperatuur was, met een beetje wind erbij, iets minder dan voorgaande dagen.
We zijn in Condrieu geweest en een bezoekje gebracht aan een camping in de buurt waar wij een paar jaar geleden een weekje hebben gestaan met de caravan.
's Middags zijn Corrie en Hennie naar het zwembad geweest en ik las verder over de avonturen van Harry Bosch in LA, afgewisseld met een lekker dutje in het middagzonnetje.
Zaterdag (23-6)
Dagje op de camping. Corrie en Hennie doen de was.
Na eerst met een stel mannen geprobeerd te hebben met een laptop verbinding te krijgen met internet, ben ik 's middags gaan vissen. Ik heb in 1,5 uur geen enkel teken van leven gemerkt. Volgende keer misschien beter.
's Avonds de wedstrijd Spanje-Frankrijk gekeken bij de bar. Een terechte winst voor Spanje.
Zondag (24-6)
Vandaag naar de markt in Roussilion. Een grote markt met heel veel kleding en schoenen. Daarna naar Hauterives omdat Hennie ook het Palais Ideal wilde zien. Corrie en ik gingen de kerk in het dorp bezichtigen. Op de terugweg naar de camping zijn we nog in Montseveroux en Monsteroux-Milieu geweest om daar de middeleeuwse kerkjes te bekijken. Ook daar weer een paar mooie foto's gemaakt.
's Avonds de wedstrijd Italië-Engeland.