woensdag 29 augustus 2012

20 augustus - 26 augustus 2012

Dinsdag (21-8) eerst 's morgens naar de markt geweest. 's Middags een klus voor WonenPlus gedaan. Bij Praxis moest ik eerst spulletjes halen en ben toen naar de abonnee gereden. Helaas kon het probleem toch niet opgelost worden door mij. Ik ben er niet achter gekomen wat nu precies de oorzaak van het probleem is. De abonnee zal nu eerst haar schoonzoon nog vragen of hij het misschien wel kan oplossen.
Woensdagmorgen bij een abonnee boekenplanken bevestigd. Om half 6 met de bus en vervolgens de metro naar de introductiebijeenkomst van GUARD in Amsterdam Zuid. Er waren 14 deelnemers opgeroepen, waarvan er 3 niet zijn komen opdagen. Het is een heel divers groepje, in de leeftijd van 18 tot 56 jaar. Volgende week maandagavond begint de feitelijke opleiding. Deze avond was bedoeld als eerste kennismaking en om de benodigde formulieren in te vullen en in te leveren. Onderweg naar het schoolgebouw waar de introductie was en waar straks ook de opleiding zal worden gegeven, kreeg ik - heel vreemd - weer last van mijn achillespees. Ik zal volgende week Anne maar eens vragen wat ik hier nu het beste aan kan doen, want ik wil zo graag weer hardlopen en wil tijdens de opleiding gewoon lekker mee kunnen doen aan de sportlessen. Op de terugweg naar huis moesten we, omdat de IJ tunnel afgesloten was, eerst met het pontje naar Amsterdam-Noord varen om daar op de bus naar Purmerend over te stappen.
De basketbalsters winnen van Wit-Rusland en zijn door naar de kwartfinales. Morgen is het voor hun een rustdag.
Matthijs en Eline zijn in de nacht van woensdag op donderdag door Corrie en Irma naar Schiphol gebracht. Met een vertraging van 2,5 uur - vliegtuig stuk - zijn ze vervolgens naar Spanje gevlogen.
Donderdag (23-8) naar het tuincentrum gefietst om konijnenvoer, graszaad en tuinaarde te kopen.
De basketbalsters spelen morgen in de kwartfinale op het EK tegen het sterke Oekraïne.
Vrijdagochtend met Carola naar de poelier in Purmerland geweest. Misschien gaan we in het vervolg daar wel vaker heen om vlees te kopen. Het zag er allemaal goed uit.
In de sportschool, 's middags, kreeg ik toch weer last van m'n achillespees. Ik ben op tijd gestopt op de loopband en toen maar gaan fietsen en heb de kracht toestellen gedaan.
De basketbalsters winnen verrassend van de dames van Oekraïne en plaatsen zicht voor de Halve Finale waarin ze tegen Rusland moeten spelen. Van Anne kregen we door dat die wedstrijd LIVE op internet te volgen zal zijn om kwart over 6.
Zaterdag (25-8) zitten Corrie en ik achter de laptop om de halve finale van de Oranje basketbalsters tegen Rusland te kijken. Jammer genoeg hadden we de laptop nét iets te laat aangezet zodat we Anne niet hebben gezien toen ze volop in beeld was tijdens het spelen van het volkslied. Jammer hoor!
Wat ook jammer was, was dat de Oranje dames niet opgewassen waren tegen de Russen. Ze verloren de wedstrijd en spelen daarom morgen (om dezelfde tijd) om de 3e en 4e plaats tegen Turkije.
Zondag (26-8) ben ik tussen de buien door naar de rommelmarkt geweest in de Hazepolder. Daar heb ik weer 3 boeken voor weinig geld kunnen vinden. 's Middags, mét fototoestel, naar de wedstrijd van fc Purmerend Vrouwen tegen De Kennemers (uit Beverwijk). Tijdens de wedstrijd kwam er af en toe een fikse regenbui naar beneden, maar ik had gelukkig een paraplu bij de hand zodat mijn foto toestel in ieder geval droog bleef. De dames van Purmerend wonnen met 6 - 1 en ik kon thuis weer een paar leuke foto's op de Facebook pagina plaatsen. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.404903256229907.101774.341379072582326&type=1
Om kwart over 6 zaten Corrie en ik natuurlijk klaar voor de wedstrijd van de Oranje basketbalsters tegen Turkije. Dit keer was er een slechte verbinding was, want meerdere keren viel het beeld weg en zodoende konden we de wedstrijd niet zo goed volgen. De Turkse dames bleken uiteindelijk maar nét ( 58 tegen 56) te sterk voor Oranje en daarom moesten onze dames genoegen nemen met een - toch nog - fraaie 4e plaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten